I made this widget at MyFlashFetish.com.


Cinta kepada Allah dengan ketaatan . Cinta kepada Rasul dengan keperibadian mulia . Cinta kepada jihad dengan perjuangan . Cinta kepada makhluk dengan mentaati Allah , mencontohi Rasul dalam berperibadi dan sentiasa hidup dengan perjuangan yang pastinya menagih pengorbanan ...

Saturday 9 March 2013

Sahabat Anugerah Paling Ternilai



Sahabat sejati merupakan sahabat yang sangat memahami, mempercayai malah menyayangi diri kita sebagaimana dia menyayangi dirinya sendiri. Sukarkan ingin mendapatkannya ? Usahalah, carilah dan ikhtiarlah dalam mencari sahabat sejati. Sahabat sejati inilah sahabat yang sebenar-benarnya dapat memimpin serta menuntun kita ke jannahNya. 

Dialah yang akan selalu menegur kita dari semua kesilapan. Dialah juga akan menyuruh serta mengajak kita berbuat kebaikan dan perkara yang diredhai Ilahi. Dia tidak akan sesekali menyesatkan kita dengan perbuatan dosa dan maksiat malah akan menuntun kita ke jannahNya.

Sahabat sejati ini jugalah yang sentiasa akan berbakti serta memberi tanpa meminta balasan kembali. Dia sedar bahawa redha Allah yang utama dan sahabat yang pertama. Terima kasih ya 'Azza Wajalla kerana kurniakan kepadaku sahabat sejati.

Ya Allah, betapa aku merindui sahabat sejati yang telah Kau anugerahkan kepadaku. Lindungilah, sayangilah serta bahagiakanlah dia. Redhailah persahabatan kami. Tunjukilah kami jalan yang sebenar-benarnya agar kami dapat mendiami taman indahMu pada suatu hari nanti. Ameen ya Rabbal Aalamin.

No comments:

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

I made this widget at MyFlashFetish.com.